Fordítások
Siklóernyős tandembalesetek
Megtörtént (németországi) tandembalesetek ismertetése, elemzése, statisztikák, a DHV ajánlásai.
- Tovább
- 8276 olvasás
A féloldalas csukódás 2. rész
A teljes cikk tartalma: A féloldalas csukódás okai, megelőzése, kupola
reakciói csukódásban, csukódás fajtái, pilóta tennivalói, befűződés,
teszteredmények, gyakorlás módja... Alapos ismertető a DHV-tól, képekkel
és videókkal, két részben
- Tovább
- 7869 olvasás
A féloldalas csukódás 1. rész
A teljes cikk tartalma: A féloldalas csukódás okai, megelőzése, kupola reakciói csukódásban, csukódás fajtái, pilóta tennivalói, befűződés, teszteredmények, gyakorlás módja... Alapos ismertető a DHV-tól, képekkel és videókkal, két részben
- Tovább
- 14781 olvasás
Mondd csak, mitől is fordul?
Mitől is fordul a siklóernyő és melyek azok a paraméterek, amelyek hatással vannak a fordulás jellemzőire; spirál stabilitás, instabilitás
- Tovább
- 10369 olvasás
Horror-repülés a zivatarfelhőben
Gyakran előfordul, hogy siklóernyősök elstartolnak vagy pedig a levegőben maradnak akkor is, ha a cumulusok túlfejlődnek és zivatarveszély fenyeget. Ez a veszélyes játék már nem egy életet követelt: azok többsége, akiket úgy istenigazából beszippantott egy cumulonimbus, nem éli túl ezt a rémálmot. Davor Jordas, horvát pilóta ennek ellenére kétszeresen is szerencsés volt, hiszen túlélte a zivatarfelhőbe szívódást...
- Tovább
- 10570 olvasás
A halálspirál
Az elmúlt évben több halálos kimenetelű baleset történt, melyek közvetlen oka a merülőspirál volt. Az esetek többségében kevés repült idővel, vagy közepes gyakorlattal rendelkező pilóták repültek DHV1 vagy DHV 1-2-es ernyőikkel. A pilótákat gyakran rádión keresztül irányították, vagy egyszerűen csak maguktól döntöttek úgy, hogy kipróbálnak egy spirált - kemény spirálba kerültek, ami egészen a földig tartott.
- Tovább
- 8213 olvasás
Esőben NE repüljünk!
Az esőben repüléssel járó problémákat a sárkányosok már évek óta ismerik. A sárkány (mylar-bevonatú) belépőélére kerülő vízcseppek megzavarják a szárnyprofil körüli áramlást, és jelentősen megváltoztathatják a szárny repülési tulajdonságait. Úgy tűnik, ugyanez a probléma a siklóernyőket is érintheti.
- Tovább
- 7233 olvasás
A DHV mentőernyő-választással kapcsolatos ajánlásai
A 127-es DHV infoban nyilvánosságra hozott, 2003. évi siklóernyős baleseti statisztikában a mentőernyővel történő földetéréskor bekövetkező sérülések okairól volt szó. Kiderült, hogy a mentőernyők túl nagy terhelése nagyon durva földetéréshez, és olykor igen súlyos sérülésekhez vezetett. Felmerült az igény arra, hogy az összes DHV alkalmas mentőernyő súlyhatárai egy helyen összehasonlíthatóvá váljanak. Az alábbi táblázatban ezek a súlyhatárok szerepelnek...
- Tovább
- 9372 olvasás
Irányítható legyen a mentőernyő, vagy ne?
Érvek pro és kontra, de sokkal inkább kontra
- Tovább
- 8600 olvasás
A legfontosabb tudnivalók a mentőernyőkről
Szerkezet, hajtogatás, használat, nyitórendszerek, kupolafajták és sok-sok hasznos információ
- Tovább
- 8100 olvasás
- 1
- 2
- 3
- 4
- következő ›
- utolsó »
